Lake Placid - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu Lake Placid - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Lake Placid

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Lake Placid

Vanochtend zijn Rob en de jongens een echte hike (wandeling) gaan maken in de bossen hier vlakbij. Ik ging deze keer niet mee ivm wat ongemakken ;-)
Volgens Floris was de tocht wel lang en over stenen en boomwortels maar wel mooi. Simon stuitte nog op een slang van een halve meter, dat was even schrikken. Het was ook wel erg warm en het water was snel op. Maar ze hebben een mooie tocht gehad. Daarna gingen ze lunchen en kregen een dinermaaltijd ipv lunch, hamburgers met chips, erg lekker volgens Floris. Er liep daar nog een man rond met een enorme baard en Rob beloofde Simon 5euro als hij een selfie met die man maakte. Nou dat had Simon snel gefixt, beetje wazige foto helaas, maar wel 5euro verdiend! In de loop van de middag waren ze weer terug en zijn toen weer gaan poolen, dat is toch wel een groot succes hier. Rob en ik zijn aan het einde van de middag naar Lake Placid gegaan en hebben het centrum bekeken. Het lijkt een beetje op een Oostenrijks dorp met houten chaletten en het is duidelijk dat hier veel wintersport wordt gedaan. Het ligt dus aan een meer en dat ziet er erg mooi uit, zo’n groot bergmeer met dennenbos eromheen. Wat winkeltjes gezien en toen verder naar de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen, je bent er maar druk mee op vakantie! Ook alvast even getankt want morgen hebben we een lange rit voor de boeg. Daarna ben ik gaan eten koken en is Rob gaan zwemmen in het riviertje hier vlakbij, de jongens hadden intussen al gezwommen in het zwembad hier. Laat gegeten en daarna gingen de jongens midgetgolven. Altijd leuk op vakantie. Ik liep met wat vuilniszakjes richting de afvalbakken en ik had nog een stap of 20 te gaan, de vuilnisbakken dus vlak voor mijn neus toen er zo’n campingkarretje op me afkwam. Het oude baasje die erin zat stond erop dat ik mijn vuilnis achterin zijn karretje deed. Ik zei dat ik dat makkelijk nog kon lopen maar hij zei dat ik evengoed kon lopen en dat hij er niet van hield om vrouwen met afval te zien lopen. Ik proestte het bijna uit. Maar zo gaat het hier dus de hele dag, er rijden wel tig van die karretjes rond en als ze maar even iets voor je kunnen doen dan komen ze op je af. En ze groeten ook de hele tijd, heel gezellig allemaal.
En nu om half negen is het al weer donker, dat gaat toch vrij snel hier en dat leest wat lastig. Gisteravond heeft Rob zelfs zijn stoel onder de lantaarnpaal bij de speeltuin gezet om te kunnen lezen. Maar we hebben een constructie bedacht met de zaklamp op onze mobiel en kruipen dan gezellig dicht naast elkaar om toch te kunnen lezen. Morgen gaan we een lange trip maken, zo’n 5 uur met halverwege een stop bij de Ben&Jerry’s fabriek. Ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 02 Mei 2011
Verslag gelezen: 30
Totaal aantal bezoekers 10538

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Noordoosten van de Verenigde Staten

Landen bezocht: