Ben&Jerry’s - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu Ben&Jerry’s - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Ben&Jerry’s

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Augustus 2018 | Verenigde Staten, North Conway

(Overgenomen door Floris)

Vanochtend voor de laatste keer wakker geworden op mijn heerlijke (maar niet heus) plastic matras. Kwartiertje later werd de hele familie bijeen geroepen om te gaan opruimen, daarna snel nog ontbijten, troep opruimen en gaan! Het was wel 5 uur rijden naar North Conway dus hadden we halverwege maar een stop gepland: De Ben and Jerry’s Factory. Met onze teleurstellende Hershey’s ervaring in ons achterhoofd op naar de fabriek. Eerst moesten we met de veerpont het meer oversteken (erg fijn even wat anders dan in de auto zitten.)Toen we daar aankwamen zag het al veel beter uit dan bij Hershey’s, geen pretparken, pratende koeien enzovoort. We kwamen precies op tijd voor de rondleiding door de fabriek, snel tickets gekocht en gaan. Allereerst werd ons een filmpje over de geschiedenis van Ben and Jerry’s laten zien en hoe zij zo bekend zijn geworden. Daarna door naar de plek waar het allemaal gebeurd: De fabriek. Er werd ons van stap tot stap verteld hoe alles werd gemaakt en hoe het daar te werk ging. Een leuk feitje is dat elke dag maar een smaak word gemaakt en daarna duurt het wel 8 uur om alle buizen en apparatuur schoon te maken, we dachten hoe kan dat nou efficiënt zijn?! Onze vraag werd al snel uitgelegd door de gids want er werden wel 200.000 tot 400.000 bakjes ijs gemaakt per dag! Uiteindelijk mochten we nog wat smaken uitproberen en ondertussen vertelde de gids nog een paar ‘’hilarische’’ koeien grappen, iedereen lachte maar ongemakkelijk mee want we konden het niet helemaal volgen in het Engels. We hebben ook nog de begraafplaats voor smaken die het niet hebben gered bezocht, erg ‘’geestig’’ ;) van Ben and Jerry’s. Je zag daar de meest rare smaken zoals eentje met popcorn en karamel... erg lekker... . Daarna maar weer door met de lange reis, nog 3 uur te gaan! Maar eerst in de auto even een fruitsalade eten. Na ongeveer 2 uur rijden was pap wel toe aan een bakie koffie dus opzoek naar een café/restaurant en daarna weer rijden. Na een uur waren we volgens onze TomTom aangekomen op onze bestemming maar het zag er niet echt zo uit... een open plek tussen allemaal bomen en naast een meer, maar geen teken van een camping te zien. Dus maar nog een keer de locatie invoeren en kijken of we wel in de buurt waren en dat we niet nog een uur moesten ofzo. Gelukkig waren we erg dichtbij, nog 5 minuten rijden. Toen we aankwamen dachten we is dit ons huisje? Naast de drukke weg? Jammer genoeg was dit wel ons huis, maar ja je kan niet alles hebben. Sowieso een beetje een apart huis: het gasfornuis staat midden in de woonkamer. Iedereen had erg veel honger want we hadden onze lunch overgeslagen dus gingen we naar de winkel om te kijken of we iets van friet konden halen, voor bij onze maaltijdsalade die we nog hadden. Friet was niet gelukt maar wel een lekkere pizza. Na het eten ging ik met Simon poolen en pap en mam kijken daar nog even rondgehangen omdat daar de WiFi beter is. Nu zitten we weer bij het huisje en het valt reuze mee met de weg want nu rijd er geen kip meer over. We zijn een beetje aan het kijken wat we morgen gaan doen en spelletjes aan het spelen!

• 08 Augustus 2018 - 13:44

OpaOma:

Mooi stukkie Floris. Jij kan een goed verhaal van de dag maken.