Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Boston

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Boston

Goh wat kan je toch lekker slapen als je een schoon en kraakvrij bed hebt! Ontbeten in het hotel waarbij Simon en Floris zelf een wafel konden maken, niet zoals wij gewend zijn, maar formaat XL natuurlijk. Daarna nog wat gelezen en aan het einde van de ochtend op pad gegaan. We hebben de 1A south gereden, een prachtige route langs de kust met zicht op de Atlantische Oceaan. Veel strandjes langs de kust maar ook plekken met prachtige grote landhuizen. En natuurlijk veel plaatsen vol met appartementen voor vakantiegangers en veel surfgelegenheden. Onderweg weer een Subway aangedaan voor onze lunch en uiteindelijk de snelle weg genomen richting de luchthaven van Boston waar we afscheid moesten nemen van onze Toyota Sienna. We hebben 2822 km heerlijk gereden in deze auto, met lekker veel ruimte voor iedereen en voor de spullen. Een drukte van belang rondom Boston, zoals bij elke stad hier maar de TomTom bracht ons keurig bij het inleverpunt. Geen idee wat ons daar te wachten stond, het bleek een enorme meerdekse parkeergarage waar continu auto’s in werden gereden. Je moest de auto parkeren, sleutels erin laten, iemand scande het kenteken, daar kregen we een bonnetje van en dat was het dan. Al onze spullen weer op de rug en in de hand en op naar buiten. Aldaar weer een Uber geregeld en voor we het wisten was ie er al. Een rit van ongeveer 40 minuten met een chauffeur die steeds op het laatste moment invoegde en niemand voorliet, beetje asociaal. Maar goed hij bracht ons waar we wezen moesten, ons laatste appartement deze vakantie. Hier wordt dat een condo genoemd. Gisteren al eindeloos veel instructies en tips gekregen van de eigenaar en met al die instructies kwamen we moeiteloos de condo in. Een klein maar erg leuk appartement. Het doet ons een beetje denken aan onze studentenwoningen. En van alles om gewoon te gebruiken in de keuken en in de badkamer. En het leukste is, we hebben een dakterras! Na wat uitgerust te hebben zijn we rond een uur of zes aan de wandel gegaan. Al vrijwel meteen kwamen we het Prudential Center tegen en ik had gelezen dat dat een winkelcentrum was, dus gingen we kijken. Nou dat is nog eens andere koek dan Middenwaard. Een enorm groot, prachtig en lux centrum. Toen we er doorheen waren stonden we op een grote winkelstraat en zijn gaan lopen richting het park. Een hele prettige sfeer hier, veel mensen, veel straatmuzikanten, veel gezelligheid en afwisselend oude en hele moderne gebouwen. Het park was ook prachtig, heel veel bloemen, bomen, vijvers maar vooral eekhoorns. Veel mensen waren echt aan het flaneren of genieten op bankjes. Veel verschillende muzikanten ook. Echt een heel mooi park. Op de terugweg zijn we gaan eten bij Chipotle, Simon en Floris hebben hun eten gehaald bij de Wendy’s die ernaast zat, mede op aanraden van een vrouw die daar binnen zat te eten en wenkte dat het zo lekker was. We zaten daarna met z’n allen op het terras van Chipotle te smullen en lekker mensen te kijken. Op de terugweg iets voor Maria gekocht en we zeggen nog niet wat, maar dit mag ze niet missen. Door het mooie winkelcentrum weer terug en daar ben ik wezen kijken bij de Eataly, een enorme winkel waar alleen maar Italiaanse producten worden verkocht. Allemaal verschillende toonbanken voor bv brood, kaas, vlees, vis etc. Een restaurant, een wijnbar, een leeshoek en daar tussendoor allemaal pasta’s, sauzen, en keukenbenodigdheden. Ik vond het een paradijsje. En nu weer terug in onze Condo met een lekker koppie thee. Want het gekke is dat we op de hotelkamers wel altijd koffie konden zetten maar nooit thee, dus ik mis mijn bakkie af en toe wel. Morgen gaan we Boston verder verkennen, maar we vinden het nu al een hele leuke stad.