Regenachtig Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu Regenachtig Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Regenachtig Boston

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Boston

En ja hoor het slechte weer uit Nederland is de oceaan overgestoken want we werden vanochtend wakker met regen. Omdat het niet al te hard ging hebben we van de condo de paraplu’s meegenomen en zijn toch op pad gegaan. Maar na ongeveer 20 minuten begon het erg hard te regenen en dat was niet helemaal leuk meer. Terug gegaan naar het luxe winkelcentrum en bedenken wat te doen. Een stadstour was een optie, dan zit je wel droog maar in de regen ziet de stad er ook niet zo mooi uit. Dus uiteindelijk maar terug naar het appartement. Rond half 3 ging het niet meer zo hard en hebben we weer een poging gewaagd. We zijn eerst een half uur gaan lopen naar het begin van de Freedom Trail. Dit is een wandeling door historisch Boston gemarkeerd door een pad van rode klinkers door de stad. Een leuke manier om wat van deze stad te zien en zoals ik al schreef veel oude gebouwen tussen de hypermoderne nieuwe. En gaandeweg de trail werd het nog droog ook! Wat een geluk. Leuk om te zien dat deze stad zo anders is, niet de rechte straten met blokken gebouwen ertussen, maar meer Europees met bochten en kleine straatjes. Ook goed zichtbaar waren de Europese invloeden in verschillende buurten, heel duidelijk een Iers deel met allemaal pubs en een Italiaans deel met alleen maar Italiaanse restaurants en winkels. Onderweg hebben Simon en Floris ook eindelijk hun Dunkin Donuts gescoord en ze hebben gesmuld van de Donut. De trail was nog best een stuk, we gingen ook nog over het water naar een ander deel van Boston en besloten dat het bij de haven genoeg was geweest. Uber bracht ons weer terug naar ons appartement. Na wat verfrissing zijn we naar de Cheesecake Factory gegaan hier heel dichtbij. Laat je niet om de tuin leiden door de naam, want naast enorme punten cheesecake is het ook een heel groot restaurant met wel keuze uit 250 gerechten! Ik had eerder al gelezen dat je hier heel goed kan eten. En druk dat het er was, we moesten ongeveer 20 minuten wachten op een plek en werden daarna keurig geholpen door ober Brian. En alle vijf inderdaad heerlijk gegeten, Thais, Mexicaans, Amerikaan en Italiaans, iedereen had wat anders. Mooie laatste uit eten moment in de VS zo. En toen het allang al donker was terug naar ons appartement. Ik heb net ingecheckt voor onze vlucht van morgen KL6016 met Delta Airlines DL0258. Maar we vliegen hier pas om 19.00 dus we gaan nog even een plan maken hoe we de dag gaan invullen. Een en ander ook afhankelijk van het weer, want er wordt weer regen verwacht. We mogen hier tot 12.00 blijven en kunnen eventueel onze bagage tot 14.30 hier laten, dus er zijn wat mogelijkheden. Maar hoe dat afloopt zal ik waarschijnlijk pas in Nederland weer schrijven.
Voor nu kijken we terug op een mooie vakantie, waarschijnlijk de laatste keer dat we met z’n zessen zo’n grote reis maken en dat vonden Rob en ik al heel bijzonder. We hebben weer veel gezien en veel gereden, we waren wat minder verrast dan zeven jaar geleden want het Westen is toch wel overdonderend mooi qua bijzondere natuur, het Oosten heeft wat minder verrassingen. Het was heel leuk om met oudere kinderen op stap te gaan, veel leuke gesprekken, veel hulp bij het Engels en veel meer uithoudingsvermogen! Bijzonder om New York, Washington en Boston te hebben gezien, iedere stad met zijn eigen karakter. En de Niagara Falls waren imposant en super leuk om met de boot zeiknat te worden. Maar het allermooiste blijft toch steeds het samen op reis zijn, genieten van elkaar en de mooie momenten, we voelen ons heel rijk met deze vier kanjers!