Adirondacks - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Rob Groot - WaarBenJij.nu Adirondacks - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Adirondacks

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Augustus 2018 | Canada, Niagara Falls

Nou dit was wel het slechtste bedje ever, smal en je rolde steeds naar elkaar toe in een diepe kuil. Rob is maar naast Floris gaan liggen, die dat helemaal niet eerlijk vond, want nu had hij weinig ruimte. Maar goed het wordt altijd weer ochtend. Vannacht zowel van de Schipholapp als van Maria gehoord dat ze veilig is geland in Nederland, dat maakte het slapen wel weer wat makkelijker. Gek idee hoor dat het bij haar dan al weer ochtend is terwijl wij nog maar net aan de nacht beginnen. Maar de meelezende thuisblijvers hebben dat natuurlijk steeds, tijdverschil blijft een raar ding.
Er lopen hier hele schattige kleine eenkhoorntjes rond en het lukte Rob zelfs om er een naar binnen te lokken met stukjes koek! Geen ontbijt vanochtend, dat hebben we bij een plaatselijke supermarkt gehaald zo’n 10 minuten nadat we onze volgende reis zijn begonnen. En toen dus weer op pad, weer een reis van zo’n drie uur. Eerst nog een stuk langs die saaie weg van gisteren en uiteindelijk wederom via een hoge brug bij de douane van Amerika beland. Geen lange rijen dit keer, geen queueing Marc vandaag! Kende het woord trouwens niet, maar heel herkenbaar. In Washington zelfs een keer ‘s avonds een rij gezien tot aan de andere hoek van de straat voor een cupcake winkel!! Ik dacht werkelijk zijn die mensen gek geworden!
Vanaf Amerika werd onze route veel leuker, door het platteland, door dorpjes en door prachtige natuur van de Adirondacks. Halverwege reden we door een dorpje van niks en zijn we gestopt bij Anastasia’s bakery and cafe. Een heel verrassend, leuk en hip tentje waar we heerlijke koffie, thee en chocomelk hebben gedronken en waar je ook de mooiste gebakjes kon kopen. Bijzonder dat deze zaak juist in zo’n dorpje staat. Vlak voor aankomst zijn we in Lake Placid naar de supermarkt gegaan. Toen we binnen waren begon het flink te onweren en regenen. Na de boodschappen was het nog een klein stukje naar de KOA camping in Wilmington. Zeven jaar geleden stonden we ook altijd met de camper op een KOA camping en nu huren we er een huisje. Het enige huisje dat nog beschikbaar was toen ik ging boeken was het invalidehuisje en men vond het toen geen probleem het aan ons te verhuren. We hebben dus een huisje dichtbij alle voorzieningen, met voor 4 personen stoelen want de 5e zit natuurlijk in een rolstoel en met een enorme badkamer met bad! De camping is middenin het bos en er is een zwembad en gameruimte met tafelvoetbal, tafeltennis en biljart. En we hebben een weberbbq tot onze beschikking en deze keer ging het bbq’en als een tierelier. Heerlijk gesmuld en nu weer met een kampvuur lekker buiten zitten. De jongens vermaken zich in de gameruimte want de WiFi is hier belabberd, maar dat vinden Rob en ik ook weleens gezellig, Haha! We blijven hier drie nachten en gaan eens kijken wat voor moois er allemaal is. Vanmiddag hebben we al een wandeling over de camping gemaakt en er is hier vlakbij een rivier met grote rotsblokken waar gezwommen wordt, daar was het al erg mooi. Ik denk dat foto’s plaatsen voorlopig niet gaat lukken, maar zodra het een keer kan zal ik het natuurlijk doen.

• 05 Augustus 2018 - 12:23

Pama:

Ook wij hebben de vlucht van Maria gevolgd en is zij om 5 voor zes geland. Ruim een half uur eerder dan werd verwacht. 4 stoelen wordt stoeltje ruilen.krijgen jullie al een beetje het kampeer gevoel?zo te lezen is het weer een prachtige reis. Nog een weekje en het is alweer ten einde. Gr.pap.