Toronto - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Rob Groot - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Toronto

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Augustus 2018 | Canada, Niagara Falls

Ik zou nog schrijven hoe onze avond gisteren verder is verlopen. Jacob was na een kleine rustpauze weer ok en toen het begon te schemeren zijn we weer richting de falls gelopen. Vanmiddag zijn we niet verder gekomen dan de bootafvaart tegenover de Amerikaans fall en nu zijn we verder de boulevard opgelopen richting de grote Canadese fall, die het mooiste is. In de avond worden de falls verlicht met steeds weer andere kleuren. Mooi om te zien en je hoort de falls ook goed, het geeft een hoop kabaal zo’n waterpartij. Rond half 10 zou er vuurwerk komen maar eerst was nog een ijsje beloofd, dus weer terug gelopen en de Hill op, dat gekkenhuis waar ik gisteren al over schreef. Een paar zochten hun heil bij Starbucks en ik ging met Simon en Floris in de rij bij Sweet Jesus. Nou ik heb af en toe wel Jezus gezegd want wat een ellende was dat. Eerst eindeloos in de rij buiten om je order te plaatsen en toen weer binnen eindeloos wachten tot je ijsje gemaakt was. Dat waren hele creaties. De dames deden voor ieder ijsje nieuwe handschoenen aan en boetseerden de ijsjes met allerlei versierselen. Ze kunnen beter in de leer bij Di Fiorentina in Heiloo, daar ziet de rij er eindeloos lang uit maar heb je binnen no time een heerlijk ijsje. Maar goed uiteindelijk hadden de jongens hun lekkernij en was het tegen tienen (dit proces duurde ongeveer 40 minuten) en het vuurwerk begonnen. Dus snel naar buiten en genoten van vuurwerk boven de falls tussen duizenden andere mensen. Opvallend veel Pakistanen of Indiërs hier, die zijn we nog niet eerder in zulke grote aantallen tegen gekomen. Geen idee waarom juist hier. Rob heeft nog met een Nederlander staan praten die nog tips had om morgen te doen. En toen na de vuurwerkshow weer terug naar ons huis. Toen we er bijna waren zagen we opeens eens een stinkdier in de berm, nog nooit zo live gezien. De jongens gelijk rennen, want zo’n stinkdier kan stinken! En toen lekker douchen en naar bed. Allemaal goed geslapen en de ochtend begon met een ontbijt in het hotel, dat was nl inclusief. Gisteren moesten we al opgeven wat we wilden hebben. Simon en ik hadden een omelet met groenten en kaas, Jacob had een quiche, Floris had crêpes met rood fruit, Maria crêpes met marplesiroop en Rob had gebakken eieren met salsa en tortilla. Het smaakte allemaal prima. Na het ontbijt hebben we in de lobby nog wat boeken ingezien met foto’s en tekeningen van de falls in vroegere tijden. En toen zijn we gaan rijden naar Niagara on the lake. Een plaats waar veel miljonairswoningen staan (tip van die vrouw van gisteren). Het is inderdaad een soort Gooi, hele mooie huizen gezien. We hebben in het centrum wat rond gewandeld en winkeltjes bezocht. De straten zijn hier versierd met heel veel uitbundige bloemenbakken. Ziet er allemaal wel heel mooi uit, maar er lopen wel veel oude mensen rond. Na afloop in een supermarkt onze lunch gekocht voor later en toen richting Toronto airport. Een rit van anderhalf uur. Rondom Toronto was het enorm druk, heel veel hele brede wegen, ik denk dat het een hele grote stad is. Maar luchthaven gevonden en rond 2 uur waren we er. Mooie grote luchthaven. Maria was snel klaar met bagage drop of en toen moesten we afscheid nemen want wij konden natuurlijk niet meer naar de gate. Jammer dat ze weer weg gaat, we hebben twee mooie weken gehad, maar zo hadden we het nu eenmaal van tevoren bedacht en Maria heeft voor thuis ook nog wat plannen. Na het uitzwaaien zijn wij weer richting de auto gelopen en hebben in de auto onze lunch genuttigd. Toen we weg reden om 15.15 kregen we een sms van Maria dat ze al bij de gate was aangekomen. We zouden nu nog 3 uur moeten rijden naar onze volgende stek, een tussenhotel omdat de reis naar onze volgende bestemming te lang zou zijn anders. Nou deze reis was ook een beproeving, het was ontzettend druk op de wegen. Vrijdagmiddagspits volgens mij, maar daar moest Rob om lachen. Het is wel anders op de Canadese wegen, sowieso wordt alles in het Engels en Frans aangegeven, maar hier rijden ook veel meer normaal formaat auto’s en bv auto’s met fietsendragers of auto’s met vouwcaravans, dat zie je echt niet in de US. Rond een uur of 6 zijn we de snelweg maar afgegaan voor tanken, eten en sanitaire stop (lange rij voor 3 wc’s). En helaas we hadden alleen maar keus voor de Mac. Uiteindelijk om 20.15 aangekomen bij Glen House Resort in Lansdowne. Vanochtend zijn we vertrokken aan de Zuidwestkant van het Ontario meer en nu zijn we aan de Noordoostkant. Wat een reis. Het resort ligt aan het water en wij hebben twee kamers (ziet er aan de buitenkant een beetje uit als die weghotels in Amerikaanse films) met uitzicht op het meer. Prima om een nachtje door te brengen. We hebben even een rondje gelopen over het resort en toen met z’n allen op een kamer geprobeerd een plan voor morgen te maken (maar ten deel gelukt door zeer slechte WiFi), een spelletje gespeeld en wat gelezen. Morgen gaan we weer terug naar Amerika in de buurt van Lake Placid, de regio heet Adirondacks, heel veel natuur en bergen. We gaan het beleven. Ik plaats vandaag geen foto’s want het is al een wonder als het lukt dit verslag te plaatsen met deze WiFi. En oja, het is nu half 11, Maria hangt nog in de lucht maar zal rond middernacht landen en dan is het in Nederland al weer 6 uur in de ochtend.

• 04 Augustus 2018 - 05:15

Ome Marc:

Wat heb je geleerd daar in de VS/Canada? : "queueing". Dat doen ze daar namelijk en vind men heel gewoon. Wij niet ;-) Tevens het engelse woord met het langste aantal klinkers achter elkaar