Watkins Glen - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu Watkins Glen - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Watkins Glen

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Watkins Glen

We sliepen vannacht in een twijfelaar. Dat is lang geleden. Het ging, maar ik lag op een smal strookje en Rob genoot van een riant bed, komende nacht maar andersom stel ik voor. Dit huis heeft een patio met loungestoelen en eettafel en met uitzicht op het meer. Echt mooi. Lekker buiten ontbeten en daarna kwamen er twee mannen met grasmaaiers die al het gras rondom het huis gingen maaien. Rob ging op een gegeven moment koffie drinken en vroeg of ze ook wat wilden, nou graag want het rook heerlijk! Even een praatje gemaakt met deze man die 3,5 jaar in Duitsland heeft gewoond voor militaire dienst. Floris voelt zich vandaag niet lekker, last van zijn buik. We hebben het even aangekeken, maar het knapte niet echt op. Daarom is Floris hier gebleven en is de rest naar het Watkins Glenn State Park gegaan hier vlakbij. Daar hebben we de gorge hike gelopen. Een bijzondere wandeling door een nauwe kloof met wel 19 watervallen. De wandeling gaat omhoog de kloof in, we hebben heel veel trappen gehad. Erg mooi daar en af en toe liep je ook achter watervallen langs. Na anderhalf uur waren we boven en zijn we via de zuidhelling door het bos terug gelopen. Beneden nog even een sandwich gekocht en toen terug naar Floris, die veel heeft geslapen en zich iets beter voelt gelukkig. Maria en ik bleven bij Floris, lekker boek lezen, spelletje spelen, film kijken, maar ook zaken uitzoeken voor het verdere verloop van de reis. Dat is wel iets wat iedere dag veel tijd vraagt en waar je dan niet altijd zin in hebt. Rob is met Jacob en Simon naar de Havana Glen gegaan. Volgens de eigenares van dit huisje was daar een nog mooiere kloof met zwempoel. Dus de jongens hadden zwemkleding aan en waterschoenen mee. Maar al wat ze zagen, geen zwempoel, wel wat watervallen maar niet zo indrukwekkend allemaal. Met droge kleren dus weer huiswaarts. En op de terugweg hebben ze boodschappen gedaan voor onze derde poging tot BBQ vanavond. Maar nu moet het lukken want we hebben een nieuwe gasfles, stond hier in een schuurtje waar een cijferslot op zat. Hadden we dat gisteren maar geweten! En het was een smakelijk maal. Nu zitten we weer om het kampvuur. Het is nog een warme avond, maar het vuur houdt ook de muggen wat op afstand. Floris heeft goed meegegeten en wil zelfs weer een marshmallow dus hopelijk heeft die het ergste weer gehad. We blijven in watervallensfeer want morgen gaan we naar de Niagara Falls. Eigenlijk zou je in dit Fingerlakes gebied langer moeten blijven, mooie natuur met al dat water, maarja dat laat ons strakke reisschema niet toe.