Hersheys - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu Hersheys - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Hersheys

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Watkins Glen

Redelijk op tijd zijn we vandaag vertrokken naar weer een nieuwe plek, zo'n 400 kilometer hier vandaan. Op de weg ernaar toe zijn we eerst langs Hersheys chocolate world gegaan. Hershey is een meer dan honderd jaar oud chocolademerk uit Amerika en dit zou een plek zijn waar je kan zien hoe de chocola wordt gemaakt. Ik zei nog tegen Rob dat ik het gek vond dat er op de route geen reclameborden te vinden waren en Rob dacht dat zou komen omdat het waarschijnlijk een klein commercieel zaakje zou zijn. Nou dan ken je de Amerikanen nog niet! Het was een enorm complex met museum, pretpark en experience wat je niet eens kon belopen. En een mensen, geen idee waar die allemaal vandaan kwamen, parkeerplaatsen vol, als de Efteling. Bij binnnenkomst meteen de enorme zoete geur van chocola. Het leek de fabriek van Willy Wonca wel. We konden een gratis toer doen, eerst in de rij voor een gezinsfoto, smile, say Hershey daarna als een Eftelingattractie in een karretje langs een toer van boon tot reep, met allemaal liedjes, zwingende koeien en super Amerikaans gesproken. We kregen er de slappe lach van. Aan het einde van de toer kreeg je een minireep, niet te eten dat spul, mierzoet. Niet onze plek dus, maar toch weer grappig om te zien. Daarna snel verder voor onze lange tocht. Halverwege even de highway af naar een State Park om te picknicken. Nergens een vuilnisbak te vinden daar voor afval, toch wel gek. Nog een leuk weetje: gisteren hebben we 60 liter getankt voor €37,- Niet zo verwonderlijk dat ze hier allemaal grote auto's rijden, er is geen enkele noodzaak om zuiniger te rijden. De rit hierheen was vooral door bos- en waterrijk gebied, beetje zoals in Frankrijk en Oostenrijk. Hier en daar een dood hert langs de weg. Aan het einde van de middag zijn we aangekomen bij een heel leuk huis aan het Seneca meer. Mooi uitzicht op het meer. We gingen weer bbq, maar dat wil niet zo lukken, ook hier geen gas meer. Dus deed de koekepan weer dienst. Daarna een kampvuur gemaakt en marsmellows geroosterd en nog heel lang bij het vuur gezeten, gezellig met een muziekje erbij.