Op naar Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu Op naar Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

Op naar Washington

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Juli 2018 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Zoals iedere ochtend in iedere vakantie was Rob al vroeg op pad om ontbijtspullen te halen. Maria bakte weer een ei voor iedereen en nadat alles opgesmikkeld was zijn we aan het inpakken geslagen want we gaan vandaag onze reis voortzetten. Bepakt en bezakt naar het metrostation. Voor Maria was lopen niet echt lekker door de enorme kneuzingen op haar benen, de blauwe zones zijn zeker drie keer zo groot geworden en alles is dik. Maar met de tanden op elkaar is het gelukt. Simon is trouwens ook een pechvogel vandaag, zijn oor is in volume toegenomen door een muggenpik op zijn oorschelp, heel iriritant.
De metro bracht ons naar het station van de airtrain en die namen we richting de luchthaven. Daar moesten we volgens ons Google advies nog zeker 10 minuten lopen, maar het kantoortje was gewoon bij de uitgang van het station. Vrij snel waren de formaliteiten afgerond en kregen we onze car mee voor de rest van deze vakantie. Een bordeauxrode Toyota maatje XL, een auto die wij niet kennen. Heerlijk ruim en nog ruimte genoeg voor de bagage. Iedereen zit erg comfortabel. We hebben onze eigen TomTom meegenomen en dat is perfect hier. Ook hebben we een kastje voor de tol, dan kan je overal op de fastlane doorrijden en hoef je niet cash te betalen. Erg makkelijk bleek al snel. Maar eerst gingen we op naar de Wallmart voor wat boodschappen en een koelbox. Dachten we even snel te doen, nou vergeet het maar, lange rijen voor de kassa’s waar geen beweging in zat, zo traag allemaal. Al met al kostte het ons een dik uur. Uiteindelijk zaten we dan toch om 13.30 op onze route naar Washington. Maar voordat we langs New York waren!!! Jemig wat een drukte en files. Toen we dat eenmaal gehad hadden reden we wel vlot door maar het was toch een trip van 400km, dus we waren de hele middag zoet. De auto is een soort zelfdenkende robot. Rob reed met cruise control en als er dan een auto te dicht voor hem zat remde de auto zelf af. Ook stuurt de auto terug als je vergeet je knipperlicht aan te doen bij het wisselen van rijbaan. Uiteindelijk waren we om 19.30 pas bij ons hotel. Een hoog gebouw, de kinderen hebben een vierpersoonskamer op de 8e etage en wij een kamer op de 16e etage. Voor het gemak hadden we pizza’s besteld en daar hadden we wat geduld voor nodig maar om 22.00 zaten we toch eindelijk te smullen van heerlijke pizza’s. En daarna snel ons bedje in! Morgen naar het Capitool. Geen foto’s vandaag en die van gisteren zijn ook nog niet goed gelukt, ik ga kijken of dat morgen beter lukt.

• 27 Juli 2018 - 05:17

Marc:

Onwijs leuk Mirjam, je verslagen. Blijf schrijven!

• 27 Juli 2018 - 09:23

Pama:

Leuk om de reis te volgen door de reis verslagen.