The big apple - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu The big apple - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Rob Groot - WaarBenJij.nu

The big apple

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Juli 2018 | Verenigde Staten, Brooklyn

Onze reis is begonnen! Vanochtend zijn we om 9.00 uur lopend naar het station gegaan, met de grote rugzakken op en nog een paar reistassen. We hadden vandaag de pech dat station Zaandam dicht was voor renovatie, dus hadden we het boemeltje naar Haarlem, verder naar Sloterdijk en vandaar naar Schiphol. Al echt op reis dus! Wel keurig op tijd op Schiphol en daar was het flink druk. Behoorlijke rijen voor de bagage drop off, maar goed dat weet je in de zomervakantie. Security en douane ging wel vlot en toen even onze broodjes gegeten. Bij de gate aangekomen zag ik onze namen op het scherm staan met het verzoek ons te melden bij de balie. Het bleek dat we andere zitplaatsen hadden gekregen omdat er een groter vliegtuig was ingezet. En zo zaten we even later op een lange rij in een vrij nieuw vliegtuig, boeing 777-300. Duidelijk meer beenruimte! Omdat het een groter vliegtuig was zat hij ook niet vol en dat was prettig. Na 7,5 uur vliegen en heel wat films gekeken door iedereen landden we op JFK airport en hadden we al een eerste blik op de skyline van Manhattan. Zeer vlot gingen we door de douane en hadden we onze tassen weer. Even wachten op de taxi die we hadden gereserveerd en toen reden we in een chevrolet door New York. Wat opviel onderweg naar ons appartement waren enorme grote begraafplaatsen met eindeleloze rijen grafstenen. En toen we dicht bij het water kwamen hadden we weer uitzicht op de skyline van Manhattan, dat is wel magisch als je het zo voor het eerst ziet. We hebben een klein appartement, maar prima om hier even de eerste dagen te vertoeven. En toen was het voor ons gevoel al middernacht, maar hier nog maar zes uur. Toch maar op pad om wat te eten, maar eerst nog wachten op een stortbui, ja dat zijn we niet meer gewend in Nederland. Na de bui een stukje gelopen en van die kenmerkende brandtrappen aan de buitenkant van de gebouwen overal. We vonden een soort pizzasnackbar waar we allemaal een slize hadden, genoeg voor het middernachtgevoel! Daarna nog wat kleine boodschapjes bij de whole foods gehaald en toen weer terug. Allemaal even snel douchen en rond 20.30 naar bed, Amerikaanse tijd wel te verstaan. Morgen gaan we de boel verkennen maar eerst maar eens slapen en kijken hoe vroeg we morgen wakker zijn.

• 23 Juli 2018 - 15:19

Pap En Mam:

Een fijne dag met groetjes van ons vanuit de Nassaulaan.